-

سال1403 سال جهش تولید با مشارکت مردم


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰ نفر

تعداد بازدید های کل : ۲۲۸۲۵۲ مورد

موضوع جلسه هم اندیشی اساتید دستاوردهای انقلاب

یكشنبه ٢٥ بهمن ١٣٩٤ ساعت ٢٠:٣٣ ب.ظ   ( بازدید : 706 نفر )


حجت الاالسلام آزموده فرمودند:نظام جمهوری اسلامی در ایامی به پیروزی رسید که همزمان با محرم و صفر بود

 بسمی تعالی

 

موضوع جلسه هم اندیشی اساتید دستاوردهای انقلاب

تعداد حاضرین در جلسه30 نفر

استاد جلسه: حجت الاالسلام آزموده (امام جمعه جاجرم)

مکان: دانشگاه علوم پزشکی بجنورد-سالن شهید رجایی

 

شرح جلسه:

بعد از قرائت قرآن کریم استاد به تبیین و تفسیر سوره فجر و تطابق آن با انقلاب ایران پرداختند.

ایشان فرمودند:نظام جمهوری اسلامی در ایامی به پیروزی رسید که همزمان با محرم و صفر بود، از طرفی سوره فجر هم به سوره امام حسین (ع) معروف است.خدا در این سوره فرمودند با فجر همه ظلم ها را می بریم. امام هم فرمودند انقلاب ما انفجار نور بود، انقلاب ما حرکتی بود که دیو چو بیرون رود فرشته درآید.خدا می فرماید چه فرعون و طاغوت فردی باشد چه گروهی فرقی نمیکند باید ریشه کن شود.طاغوت ها چند صفت مشترک دارند:

  1. به فکر کمک و تلاش برای جبران نیستند، فساد را به همه لایه ها می کشانند.
  2. خود گناه می کنند و دیگران را هم تشویق به گناه کردن می کنند.
  3. اشتباه دیگران را برجسته می کنند. (برای پوشاندن خطای خود)

 

این مشخصه فرعون صفت ها است. قرآن می فرمایند با این کارها باید مبارزه کنید، باید فکرهایشان را بخوانید که چطور فکر می کنند.حالا این دست آوردهای این انقلاب که نصیب ما شده چه بود؟ در ازای این داده ها این شهدایی که داده ایم چه بدست آورده ایم؟

دستاوردهای انقلاب در دو بعد جهانی و کشوری قابل بررسی است.در بعد جهانی انقلاب ایران اثر گذار بوده، کسی اثر گذاری  ایران مقتدر را نمیتواند انکار کند. البته این به معنای نداشتن انفعال و خطا نیست. اولین دستاوردی که در سطح جهانی داشتیم یکی در حوزه دین است. امام می خواست تفکر جدایی دین از سیاست را ملقی کند و بین دین و سیاست پیوند بدهد.اگر هدف این بود که دین فقط در حوزه فردی نقش داشته باشد که نیازی به این همه خون ریزی نبود.

دستاوردهای بعدی از انزوا در آوردن اسلام بوده، امروزه اسلام در جهان دارای چهره موجه ای است. دستاورد بعدی تحقیر قدرت های استبکار جهانی است. امروزه نگاه به استکبار و استکبار ستیزی فرق کرده، آمریکا می خواست خودش را ارباب دهکده جهانی معرفی کند اما با انقلاب ما نتوانست. قدرت و عزت ایران برگشت. امام در عرصه سیاست دو کار انجام داد، نگاه های افراطی و سلطه گرایانه را تعدیل کرد و گفت شما ارباب ملت نیستند فرمودند: آمریکا غلط کرد.

از طرفی نگاه های تفریطی هم بود مثل عربستان و امارات و کویت. اینها با نگاه تفریطی برای برنامه های غرب مجری می شدند. این بود که میدیدی از دل اینها القاعده و طالبان بیرون می آمد، اینها دشمن واقعی نیستند، نگاه افراطی و تفریطی اینها دشمنه اما امام می خواست این نگاه اصلاح شود، لذا امروزه می بینیم که فرق می گذارند بین عرب و ایرانی. در حوزه قضایی هم دستاوردهایی داشتیم، حدود الهی انجام می شود. البته این به معنای این نیست که تخلف صورت نمی گیرد.در ضمینه احیای تفکر ولایت فقیه، امام آمدن و ولایت فقیه را مطرح کردن و ولایت فقیه را تنها نسخه شفا بخش و درمان گر جهان معرفی کردند.

در حوزه اجتماعی: جلوی خیلی از مفاسد گرفته شد، مراکز شراب خوری و قمار جمع شد.در زمان شاه خادم حرم امام رضا تعریف می کرد شبی که اشرف قمار را می باخت از طرف او می آمدند پولهای ضریح امام رضا را جمع می کردند و می بردند.جهانی کردن مبارزه با رژیم اشغالگر قدس را امام از اول نهضت فرمودند. امام فرمودند: آمریکا دشمن ماست و شیطان بزرگ است و فرزند ناخلف او اسرائیل می باشد، حالا امروز میبینیم روز جهانی قدس واقعا جهانی شده است.در حوزه قانون گذاری امروزه ما یک تحول داریم. امام فرمودند مجلس در راس همه امور است. ما جزء محدود کشورهایی هستیم که مجلسمان در هیچ زمانی تعطیل و منحل نشده، در زمان شاه بارها مجلس منحل شد. مجلس ترکیه یک مدت همین طور شد. در خیلی از کشورها قانون تابع فرد می باشد.

بعد از صحبت های استاد آزموده، اساتید حاضر در جلسه نظریاتی مطرح کردند از جمله:

  1. دستاوردهای انقلاب ذکر شد، اما باید اهدافی هم که داشتیم اما به آن نرسیدیم هم بیان شود.
  2. در خصوص ولایت فقیه سوالات زیاد است و باید حتما جداگانه مطرح شود.
  3. سوال در خصوص ولایت فقیه مطلقه و معنای ولایت از سوی خدا
  4. مطالب باید ساده تر و به دور از الفاظ فلسفی مطرح شود.

 

جلسه بعد از پذیرایی و ذکر صلوات به پایان رسید.


منبع : دفتر نهاد مقام معظم رهبری چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.








جستجو
سردار سلیمانی: (۲۵۲۳ بازدید)
علت اختلافات در دین (۲۲۵۰ بازدید)
امام زمان(عج) (۲۱۲۹ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...